RSS Feed Random Comic Add To Favorites Just Gotta is proudly hosted by Smack Jeeves Webcomic Hosting.

Ch. 15 Page 454

March 19th, 2010, 6:05 pm

Average Rating: 5.00
<< First < Previous Next > Most Recent >>

Author's Comments:

Vye Brante, March 19th, 2010, 7:06 pm

Page 2 of 2 Woulda had this up a bit sooner had I not had HeartGold to distract me! And I had a buncha errands yesterday that ate up my time before I got the game. but hey, I finished. Got tomorrow's ready to be edited as well so there should still be an update there. Probably won't do a Just Mewtwo page though . . . Character page updates are still in the works and will be up . . . sometime.

I should also probably reply to comments.

Anyway, I enjoyed seeing what theories there were about Hillaree's chosen career. There were some really good guesses. But yeah, Hillaree wants to be a motorcycle racer. She'll talk a bit more about that on the next page.

So . . . the first panel. I knew for a while this page was coming and I'd have to show motorcycles. I didn't want to have to rely on search images for them, even though that was my first idea. So I decided to draw them instead, even if I over simplified them. Then somehow . . . I didn't even want to use a reference to draw them! I don't know why, but I was determined to try without anything to go by. I don't know how to draw any type of vehicle, and so I try to draw something like a motorcycle without a reference? What am I thinking?

Still proud of 'em for some reason. You probably just can't tell what they are . . .

And the relationship between Hillaree and the mystery woman is explained a bit more. If you even remember her.

As a side note, yay for long comments and all that, Hillaree left most of her personal belongings, like her Pokemon games and such back at Pr. Evur's. She kept that magazine with her though. Maybe shows how much she likes it.

Well, I'm off to play HeartGold some more. Visit the forums!

Advertisement, October 17th, 2018, 3:37 pm

User's Comments:

Chaun, March 19th, 2010, 7:09 pm

I never woulda guessed Hilaree would wanna be into Motocross.

Sammi-the-Shadow-Magician, March 19th, 2010, 7:29 pm

Urge to say a reference is rising....

dontsayitdontsayitnomatterhowyoulovethoseseriesdontsayit...

gamekidg7, March 19th, 2010, 7:55 pm

WHAT THE?!?! Mortorbikes?

the being, March 19th, 2010, 9:10 pm

hahahaha, coooooooool! ;D

spudwalt (Guest), March 19th, 2010, 11:11 pm

Huh. Yeah, I don't think many people would get that one. And those are totally identifiable as motorcycles.

I wonder what Prof. Evur would think of Hillaree's games if he found them?

Lockman (Guest), March 20th, 2010, 8:12 am

too lazy to log in @spudwalt: he`d probably think she was a software designer!

hey Vye, what's your starter in HeartGold?

Vye Brante, March 20th, 2010, 1:42 pm

Chaun: Yeah . . . like I said, I didn't expect anyone to guess it. I didn't give any hints about it or anything.

Sammi-the-Shadow-Magician: Okay . . .

gamekidg7: I hope that is an exclamation of approval.

the being: I am glad you approve.

spudwalt: Yeah, I didn't expect anyone to, I was just curious to see the guesses. And they were all enjoyable!

Ha ha, glad you can tell what they are. The big "Motorcycle" label probably helped . . .

She left them with him. He thinks they are odd, but hasn't really done much with them yet.

Lockman: Nah, she explained what they were before she left them.

And my starter is Cyndaquil, naturally. I always go with the fire starter my first time. I traded myself a Chikorita so I have that one on there too, but my true starter was Cyndaquil. I named him Explotaro!

Joshua, March 20th, 2010, 3:06 pm

Well, I feel silly now. *slinks away*

amjam, March 20th, 2010, 5:57 pm

@sammi: CARD G- I MEAN, POKEMON ON MOTORBIKES
WHAT NO THAT'D NEVER WORK!!


It seems so RANDOM but definitely Hillaree-ish

Chelleromo, March 20th, 2010, 7:52 pm

OMG I CAN TOTALLY SEE THAT HAPPENING. :-0

spudwalt (Guest), March 20th, 2010, 9:28 pm

@ amjam: It's amazing how many things can lead to a Yugioh abridged reference.

Lockman, March 22nd, 2010, 4:33 pm

Card game, motorcycles, HAHAHA! I get it!

Hero of Comedy, March 22nd, 2010, 5:16 pm

@Vye Cool nickname for your Cyndaquil. I would've simply name it Coal.

Neko (Guest), March 23rd, 2010, 5:22 am

Well, I really didn't see that one coming! Pretty cool!

You know, Anne-Louise, my previous PSC opponent (the one I lost to) is also a bike nut. Maybe she and Hillaree would actually get along. :D

Bea526, March 23rd, 2010, 6:37 pm

I gave my starter a girl name. Then soon afterwards I realized it was a boy. I couldn't think of a good name for my rival, so I named him Bob.

4thWarmasterKais, March 24th, 2010, 2:55 am

You definitely surprised me! Imagine Pokemon on motorbikes... ;)

Sol, March 24th, 2010, 12:10 pm

Pokemon on Motorbikes...come on!

Sorry, couldn't resist the slightly modified Yugioh Abridged quote :P.

Vye Brante, March 25th, 2010, 2:55 am

Joshua: Ha ha, that's okay.

amjam: Glad you think so.

And I actually did consider battles on motorcycles. But thanks to that Abridged quote, I don't think I could go through with it and expect people to take it seriously . . .

Chelleromo: Ha ha, glad you agree.

spudwalt: Yes it is.

Lockman: Ha ha, yeah, I didn't catch it at first, but now I get it.

Hero of Comedy: Thanks. Stole it from the Manga though so maybe not all that original.

Neko: Yeah, you didn't see it coming 'cause it came out of no where. I didn't do anything to set it up previously. I have reasons but I don't know if they're good ones . . .

And yep, I read her entry and saw the bike. Thought it was cool.

Bea526: Ha ha, I've named boy girl names before too. Sometimes I just don't pay attention. Bob works for anyone.

4thWarmasterKais: Yeah, I think it'd be cool, but like I said, thanks to that Abridged quote I don't know if I can go through with it. Fun to dream about I guess . . .

Sol: Ha ha, yeah, I had it coming.

Post A Comment